سوئیچ‌های جدید اچ‌پی برای شبکه‌های نرم‌افزارمحور

اچ‌پی سوئیچ و برنامه جدیدی را رونمایی کرد که برای استفاده در شبکه‌های نرم‌افزار-محور یا SDN طراحی شده‌اند. این خانواده جدید FlexFabric 7900 series نام دارد و سوئیچ‌های آن در زمره سوئیچ‌های 1008753[1]Clos لایه ۲ و ۳ و nonblocking قرار دارند. منظور از Nonblocking Switch سوئیچی است که از گذرگاه‌های کافی برخوردار است و درنتیجه وقتی تماس یا ارتباطی برقرار می‌شود همیشه راهی برای انتقال آن وجود دارد و با شلوغی یا ترافیک روبرو نمی‌شود. سوئیچ‌های جدید اچ‌پی دارای اینترفیس‌ها یا کارت‌های شبکه ۴۰G هستند و از پروتکل OpenFlow و همچنین استانداردهای VXLAN و NVGRE در مجازی‌سازی شبکه پشتیبانی می‌کنند.

این سوئیچ‌ها را می‌توان با سوئیچ‌های جدید Nexus 9500 سیسکو مقایسه کرد و یکی از موارد مهم نیز همین است چون اچ‌پی با معرفی این خانواده جدید می‌تواند رقابت خود با سیسکو و آریستا را با قدرت بیشتری پی بگیرد.

یکی از اهداف اچ‌پی در طراحی این سوئیچ‌ها استفاده از آن‌ها برای یکپارچه‌ کردن شبکه‌های مجازی در سطوح فوقانی با شبکه‌های فیزیکی در سطوح زیرین است تا به‌این ترتیب هم از نظر پایش، هم دسترسی و هم زمان پاسخ‌گویی، ساختار واحدی را پدید بیاورد.

گسترش‌پذیری سوئیچ‌های جدید سری ۷۹۰۰ اچ‌پی به‌گونه‌ای است که می‌توان شمار درگاه‌های ۴۰G آن‌ها را به ۴۸ عدد رساند. ظرفیت این سوئیچ‌ها با بهره‌گیری از هر چهار شکاف ماجول کارت شبکه به ۳٫۴۸ ترابیت در ثانیه می‌رسد.